Onze regels en afspraken

De belangrijkste regel bij ons op school is duidelijk en geheel omvattend; je gedraagt je.

Dit betekent dat we elkaar met respect behandelen en zuinig omgaan met onze spullen en onze omgeving. Als wij vinden dat een leerling zich niet aan onze regel houdt zullen wij contact met u opnemen en duidelijke afspraken met de leerling en u hierover maken. Voor meer informatie kunt u ook ons pestprotocol raadplegen.

Algemene regels

De belangrijkste regel bij ons op school is duidelijk en geheel omvattend;

je gedraagt je.

Hoofddeksels zoals petten of bandana’s mogen niet tijdens de les gedragen worden. Hoofddoekjes die gedragen worden vanuit het geloof mogen wel gedragen worden, omdat wij een openbare school zijn en bovendien, in Nederland mogen wij ons geloof belijden.

Ons schoolterrein is rookvrij. Dit betekent dat een rookverbod geldt voor alle schoolgebouwen en -terreinen, dat dit staat aangegeven en (tijdens schooltijden) actief gehandhaafd wordt.

Op tijd op school

Voor uw kind, de andere leerlingen en de leerkracht is het belangrijk dat uw kind op tijd in de klas is. Onze deur gaat ’s ochtends om 8:15  open en we starten echt om 8:30 uur. Voor de andere leerlingen is het erg storend als een leerling later binnenkomt. Het kind zelf voelt zich vaak bezwaart en mist een deel van de instructie.

Bij regelmatig te laat komen zal melding worden gedaan bij de leerplichtambtenaar (zie kopje leerplicht).

Bij ziekteverzuim vragen we u voor 8:30 uur naar school te bellen!

Gymregels

Bij ons krijgen álle leerlingen gymles van onze vakleerkracht gym, dus ook de leerlingen van groep 1/2.

Alle leerlingen vanaf groep 3 gymmen in de gymzaal in gymkleding die zij van huis hebben meegenomen. Het is van groot belang dat de kinderen ook gymschoenen  hebben waar niet mee buiten is gelopen. Dit is voor de hygiëne, maar ook voor het comfort. Wij willen graag dat leerlingen zich na afloop wassen met een washand. Leerlingen nemen daarom altijd een handdoek mee van thuis.

Sieraden mogen niet om of aan tijdens de gymles. Het is verstandig om deze af te laten tijdens een dag waarop gegymd wordt.

Sommige leerlingen dragen een hoofddoekje, tijdens de gymles dragen zij een sporthoofddoekje.

In de kleutergroep gymmen leerlingen in hun ondergoed, of ze hebben een sportbroekje/pakje/shirtje aan dat ze van thuis hebben meegenomen. Belangrijk is wel dat de kleuters gymschoenen op school hebben die zij makkelijk aan en uit kunnen trekken.

Als er een reden is dat uw kind niet mee kan gymmen, dan hoort de leerkracht dat graag van u, de ouder/verzorger.

Mobiele telefoons mogen niet gebruikt worden op school. Dus ook niet in de pauze of tijdens de overblijf. Leerlingen geven de mobieltjes ter bewaring aan de leerkracht of laten deze in de tas, dit wel op eigen risico. Beter is het om de mobieltjes thuis te laten. Als kinderen naar huis moeten bellen kunnen zij altijd van de schooltelefoon gebruik maken.

De school is NIET verantwoordelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van mobiele telefoons die mee naar school worden genomen.

Het meenemen van spullen zoals speelgoed, skates, stepjes of skateboards.

Leerlingen mogen geen speelgoed, skates, stepjes of andere zaken maken naar school nemen om mee te spelen (tenzij de leerkracht dat specifiek heeft aangegeven), dus ook niet tijdens de overblijf of pauze. Dit voor de veiligheid en om ervoor te zorgen dat het niet kwijt of beschadigt raakt. De school heeft genoeg (buiten)speelgoed om op aangewezen momenten mee te spelen.

De school is NIET verantwoordelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van speelgoed dat mee naar school wordt genomen.

Eten en drinken in de school

Tussen 10 en 11 uur drinken en eten alle leerlingen op school iets dat ze van huis hebben meegenomen. Hierin stimuleren wij een gezond eten en drinken. We zien graag fruit als tussendoortje. Frisdranken met prik en snoepgoed zijn verboden als tussendoortje.

De school doet een periode van het schooljaar mee met schoolfruit programma van de EU. Dit betekent dat zij fruit dat gesubsidieerd wordt, op school te eten krijgen. We laten u weten wanneer dit is.

Traktaties

Als uw kind jarig is, vieren wij dit op school. Uw kind mag dan trakteren. Wij stimuleren gezonde traktaties. Houd het alstublieft klein! Voor inspiratie kunt u kijken op de site: https://jufmaike.nl/gezonde-traktaties-voor-op-school/ maar de leerkracht kunt u ook benaderen voor ideeën.